Politikere på trivelige gardsbesøk

Hovedutvalg for forvaltning og teknisk drift og landbruksavdelingen har besøkt tre unge gardbrukere i nordre Trysil.

Stor giverglede i næringslivet i Trysil

Vi har satt ny rekord på næringslivsaksjonen i forbindelse med TV-aksjonen. 110 900 kroner kom inn i løpet av et par timer!

Historisk kulturpris i Trysil

Trysil kommunes kulturpris 2022 går til Søre Trysil historielag, Søre Osen historielag og Tørberget historielag.

Bildeglimt fra Skjæraasendagene 2022

Tusen takk til kulturavdelingen for nok ei drøy uke med god og variert kultur i Einar Skjæraasens ånd.

Bjella, Løvåsen og Skjæraasen

Sigmund Løvåsen med musikere ga en sterk Vandring og Stein Torleif Bjella leverte en varm og morsom konsert på kveldens festforestilling.

Dobbeltseier til Rolf van der Vegt

Rolf van der Vegt tok både seieren og andreplassen i fotokonkurransen vår Nærbilde. Ivo Frøhaug vant mobilkonkurransen med samme tema.

Råd om barns skjermtid og fysisk aktivitet

Trysil helsestasjon anbefaler småbarnsforeldre å begrense skjermtida for de små og passe på at de får nok og allsidig fysisk aktivitet.

Åpne kulturmidler 2022

Kommunestyret bevilget 20 000 kroner til arrangementer og prosjekter og 30 000 kroner til barn og unge i 2022.

Markering av 10-årsjubilanten Fulufjellet nasjonalpark

Rundt 110 personer møtte opp da jubileet ble markert ved gapahuken ved Storbekkåsen i Ljørdalen.

31 har fått gjødselstøtte

31 bønder i Trysil har til sammen fått 761 735 kroner til innkjøp av handelsgjødsel.