Snaut 300 000 kroner igjen på landbruksfondet

Kommunestyret bevilget 500 000 kroner til Trysil kommunes landbruksfond i 2024. Vi har brukt nesten halvparten allerede.

Marianne Olsen, Susann Nergård og Erland Enger ved skjerm - Klikk for stort bildeI 2022 fikk Erland Enger 750 000 i tilskudd for landbruksfondet til satsinga på løsdriftsfjøs i Flendalen, her sammen med samboer Susann Nergård og landbrukssjef Marianne Olsen. Anja Holmøy Aamold, Trysil kommune

Fra landbruksfondet kan vi gi tilskudd til landbruksbygg, nydyrking, grøfting og prosjektarbeid knyttet til satsing på lokal mat.

Søknader 2024

Av søknader vi har gitt tilskudd til så langt i år, er det:

• tre landbruksbygg (ombygging/rehabilitering) 200 000 kr
  • en nydyrking 17 500 kr

Send søknad

Aktuelle søkere kan lese mer om de ulike ordningene og eventuelt sende inn søknad her:

Vi minner også om den statlige tilskuddsordningen til drenering som du kan lese mer om på kommunens hjemmeside.

Marianne Olsen
Landbrukssjef