Retningslinjer for Trysil kommunes fritidsstipend

1. Alle foreldre som ikke klarer å dekke utgiftene til sine barns fritidsaktivitet, enten fra egen lommebok, eller med økonomisk bistand fra NAV eller andre, kan søke om fritidsstipend.
  2. Ordningen er tillitsbasert. Trysil kommune kan be om dokumentasjon på familiens økonomiske situasjon.
  3. Stipendordningen gjelder for barn og unge fra det året de fyller 5 år til og med det året de fyller 19 år. Barnet må være registrert som bosatt i Trysil kommune i Folkeregisteret.
  4. Stipendet kan brukes på f.eks. kontingenter, lisenser, cuper, utstyr og liknende.
  5. Det kan ikke påregnes støtte til mer enn én aktivitet per barn per sesong.
  6. Det er ingen søknadsfrist. Vi behandler søknadene etter hvert som de kommer inn.
    Som hovedregel skal det søkes på digitalt skjema på Trysil kommunes hjemmeside.
    Søknaden må inneholde:
    • søkers navn (foresatte)
    • navn og fødselsdato på barna/ungdommene de søker for
    • hva de søker om stipend til
    • beløp
    • en kort begrunnelse
    • kontonummer
  7. De som får stipend, skal dokumentere, med f.eks. kvitteringer, at stipendet er brukt til omsøkt tiltak.
  8. Tilskudd utover retningslinjene kan bli vurdert på bakgrunn av dokumentasjon fra hjelpeinstanser.