Statutter for Trysil kommunes frivillighetspris

Trysil frivillighetspris skal være en påskjønnelse for frivillig innsats og for arbeid som har betydning for lokalsamfunn, eller innbyggere i Trysil kommune.

Prisen kan gå til:

• Person(er), institusjon(er), organisasjon(er), lag/forening(er) eller andre grupperinger som frivillig utfører uegennyttig innsats, eller ellers på frivillig basis har bedret trivsel og livskvalitet for andre.
  • Prisen skal honorere frivillig arbeid som er lagt ned over et lenger tidsrom eller er av betydelig omfang.
  • Det frivillige arbeidet kan være utført innenfor alle deler av samfunnet.

Prosess:

• Forslag på kandidater med begrunnelse sendes på digitalt skjema eller til postmottak@trysil.kommune.no eller til Trysil kommune, postboks 200, 2421 Trysil.
  • Hovedutvalg for drift og forvaltning vedtar hvem som tildeles prisen.
    Hovedutvalget står også fritt til å fremme egne forslag på kandidater til frivillighetsprisen.
  • Prisen deles ut på FNs internasjonale frivillighetsdag 5. desember eller en passende dag tett opptil denne datoen. Utdelingen skal markeres med overrekkelse av prisen fortrinnsvis av ordfører eller leder av hovedutvalg for drift og forvaltning.
  • Frivillighetsprisen deles ut annethvert år i partallsår dersom det foreligger forslag på kvalifiserte kandidater.
  • Prisen er på 5 000 kr.