Vedtekter for Trysil kommunale idrettsfond

1. Det kan søkes om midler fra Trysil kommunale idrettsfond til større utbyggings-/ rehabiliteringsprosjekter av idrettsanlegg og investeringer i utstyr.
  2. Idrettslag, skytterlag og andre ideelle organisasjoner som driver fysiske aktiviteter, kan søke om tilskudd.
  3. Søknadsfristen er 15. april.
  4. Formannskapet bevilger midlene etter innstilling fra Trysil idrettsråd.
  5. Søknad skal inneholde:
    • Kort beskrivelse av prosjektet/innkjøpet
    • Kostnadsoverslag og bekreftet finansieringsplan
    • Beskrivelse av hvor mange som benytter/bruker anlegget
  6. Maksimalt tilskudd begrenses oppad til 50 % av totalkostnaden på prosjektet/utstyret det søkes om, etter at momskompensasjon og verdien av dugnadsinnsats og annen støtte er fratrukket.
  7. Midlene skal benyttes innen 2 år. Det kan ved særskilte tilfeller søkes om utsettelse.
  8. Utbetaling:
    • Innvilget tilskudd utbetales etter at utbygging er ferdig/innkjøp er gjort.
    • Utbetaling skjer mot bilag, samt en kort presentasjon av gjennomført prosjekt (tekst og/eller bilder).
    • Det kan ev. søkes om delutbetaling underveis i prosjektet. (Inntil 20 % av bevilget tilskudd skal stå igjen til anlegget er ferdigstilt/innkjøp gjort. Hvis midler ikke er brukt til omsøkte tiltak, kan det bli krevet refusjon av midler).