Vi ruster opp uteområdet ved sentrumsskolene

Elevene på Innbygda skole og Trysil ungdomsskole møter et nytt, flott uteområde når skolen begynner igjen til høsten.

Anleggsarbeid på uteområde ved skole - Klikk for stort bildeVi legger nytt kunstgras på ballbanen - med sand som toppstrø, ikke gummigranulat. Ole Petter Blestad, Trysil kommune

- Vi har fjernet den gamle asfalten på ballbanen ved ungdomsskolen og lagt ny asfalt. Nå legger vi kunstgras på den gamle grusbanen ved hoppbakkene. I tillegg skal vi bygge et parkouranlegg, eller hinderløype om du vil. Alt skal være ferdig til skolestart, sier Ole Petter Blestad, prosjektleder bygg i Trysil kommune.

Begynte i fjor

Opprustinga begynte i fjor. Da bevilget kommunestyret 525 000 kroner til drenering rundt banen og en liten amfi av steiner i skråningen mot Trysil bo- og aktivitetssenter. Årets arbeider er budsjettert til 2 395 000 kroner. Vi har fått 1 125 000 kroner i spillemidler. Det betyr at kommunen bruker 1 795 000 kroner av egne midler på å gi elevene et finere uteområde som virkelig frister til fysisk aktivitet.

Entreprenørene

Det er John Galten AS som gjør grunnarbeidene. Stange Asfalt AS legger asfalt og Uniqa leverer og monterer kunstgraset og parkouranlegget.

Her er noen bildeglimt fra arbeidet fram til nå:

Ole Petter Blestad
Prosjektleder bygg