Treffpunktet - midt i vekkua

Det er navnet på et nytt tilbud fra Trysil kommune; en kombinert kafé og fritidsklubb for voksne. Den er åpen hver onsdag kl. 16-19.

Nils Stenmyren, Malin Jonsson, Liv Kristin Østby og Yngvild Holt Prikasky i samtale rundt bord - Klikk for stort bildeNils Stenmyren og Malin Jonsson fra kulturavdelingen og vertskapet Liv Kristin Østby og Yngvild Holt Prikasky er glade for at det har blitt et nytt treffpunkt i Trysil sentrum. Grete Myrvold Rydje, Trysil kommune

Treffpunktet - midt i vekkua i vestibylen i kulturhuset Hagelund er åpen hver onsdag kl. 16-19 - med unntak av når vertskapet Liv Kristin Østby og Yngvild Holt Prikasky har ferie.

Kafé og fritidsklubb

- Vi begynner i det små, sier initiativtakerne Malin Jonsson, Nils Stenmyren, Yngvild Holt Prikasky og Liv Kristin Østby. Det betyr aktiviteter som puslespill på 1 000 biter som folk kan legge sammen, kortstokker, yatzy og aviser og enkle middager som suppe med rundstykke til og kaffe med biteti.

Hverdagslig og trivelig

- Maten blir helt nedpå, akkurat som resten på Treffpunktet - midt i vekkua. Det skal være hverdagslig og trivelig. Et sted å mingle og slappe av. Et sted for alle som har lyst til å treffe andre og kanskje utvide nettverket sitt, sier Yngvild og Liv Kristin.

Temakvelder og underholdning

I blant vil de utvide tilbudet med temakvelder. Andre ganger kan det bli underholdning.

- Vi gleder oss veldig! Hjertelig velkommen til alle og enhver, sier Yngvild og Liv Kristin som i tillegg til kafétjenesten også ta seg av gjestene og få hver og en av dem til å føle at det er fint å være på Treffpunktet - midt i vekkua.

Yngvild Holt Prikasky
Aktivitør