Tilbygg og renovering på Solbakken

Arbeidet med utvidelse og endringer i servicebygget på Trysil bygdetun er i gang.

Kai Bråten, Åge Broløkken, Magne Viksmo Lie, Ellen Fauske Bleness, Kristoffer Dybeck, Anne Sætre og Ole Petter Blestad - Klikk for stort bildeKai Bråten fra Arne Tøråsen AS, Åge Broløkken, Magne Viksmo Lie og Ellen Fauske Bleness fra Anno museum, Kristoffer Dybeck fra Arne Tøråsen AS, kultursjef Anne Sætre og prosjektleder Ole Petter Blestad fra Trysil kommune har hatt sitt første byggemøte. Hans Martin Østerhaug

Formålet med tilbygget og endringene er å gjøre Trysil bygdetun enda mer attraktiv å besøke, samt bidra til en enklere drift av servicebygget.

- Det blir et nytt tilbygg på cirka 25 kvadratmeter i tillegg til at noe skal bygges om innvendig i servicebygget som har både kafe og informasjon, forteller prosjektleder Ole Petter Blestad.

Byggeplanene

I tillegg til tilbygget, blir torvtaket erstattet med et nytt yttertak. Dører blir skiftet ut, og det kommer noe ny innredning og nye hvitevarer til kjøkkenet. Det skal bygges svalgang på østsiden av bygget og ny terrasse på vestsiden av bygget. Her blir det fin utsikt utover Bygda og mot Trysilfjellet. Det blir også nytt trinnløst inngangsparti inn til servicebygget slik at det blir universelt utformet med tanke på adkomst.

Første byggemøte

Lab4 prosjektering AS har bistått oss med tegninger og totalentreprenør er Arne Tøråsen AS. Byggesøknader er godkjent og entreprenør har begynt med arbeidet. Prosjektgruppa med entreprenør Arne Tøråsen AS, Anno museum og Trysil kommune hadde sitt første byggemøte 2. november.

Klart til sommeren

- Anno museum gleder seg til å ønske alle velkommen til en romsligere og mer moderne kafe til sommeren. Vi setter pris på det gode samarbeidet med Trysil kommune og de frivillige som gir museet økt aktivitet og attraktivitet, sier Ellen Fauske Bleness i Anno Museum.