Tanja forblir kommunalsjef

Tanja Køien Andersen er nå fast ansatt som kommunalsjef i sektor for oppvekst.

Tanja Køien Andersen foran Trysil kommunes oppvekstmodell i stort puslespillformat - Klikk for stort bildeTanja Køien Andersen (51) fra Hylleråsen i Engerdal er nå fast ansatt som kommunalsjef i sektor for oppvekst i Trysil kommune. Grete Myrvold Rydje, Trysil kommune

- Oppvekstsektoren i Trysil består av mange gode folk. Jeg er glad for å være en del av dette laget. Og det å jobbe med mennesker, og særlig barn og unge, har alltid betydd mye for meg, sier Tanja.

Aller best kvalifisert

Hun har vært konstituert i stillingen siden 1. august og valgte å søke da den ble utlyst.

- Vi fikk sju godt kvalifiserte søkere. Vi tok inn tre til intervju og landet på at Tanja var den aller best kvalifiserte. Hun fikk tilbud om stillingen sist mandag og takket umiddelbart ja. Jeg er svært fornøyd med å ha henne på laget på permanent basis, sier kommunedirektør Jan Sævig.

Bakgrunn

Tanja har en solid bakgrunn med mange år i skoleverket og PP-tjenesten i ulike roller. Hun er allmennlærer med master i spesialpedagogikk. Hun har jobbet som lærer på de fleste alderstrinnene i skoleverket både i Nittedal og Engerdal. Hun var  spesialpedagogisk koordinator i Engerdal før hun begynte i PP-tjenesten for Trysil og Engerdal i 2013. Der ble hun leder i 2016 og var det helt til hun ble konstituert som kommunalsjef.