Statssekretærer besøkte politi og toll

Statssekretærene i Justis- og beredskapsdepartementet har vært på Trysil-besøk, nærmere bestemt på tollstasjonen og politistasjonen.

Thomas Andre Hanssen, Sigve Bolstad, Turid Backe-Viken, Lasse Kalvø og Even Eriksen utenfor Storvegen 3 i Trysil - Klikk for stort bildeFra venstre politioverbetjent Thomas Andre Hanssen, statssekretær Sigve Bolstad, ordfører Turid Backe-Viken, politistasjonssjef Lasse Kalvø og statssekretær Even Eriksen. Malin Mobæk, Destinasjon Trysil

Statssekretærene Even Eriksen og Sigve Bolstad hadde invitert seg sjøl og ville gjerne ha med ordførerne og varaordførerne i Trysil og Engerdal. De ble med.

- På tollstasjonen på Østby informerte seksjonssjef Stig Hagen og på politistasjonen i Innbygda politistasjonssjef for politiet i Trysil og Engerdal Lasse Kalvø, sier ordfører Turid Backe-Viken.

Utfordringer

- Begge la vekt på utfordringer med store avstander, lang riksgrense, mange besøkende og lite uttelling i form av flere ressurser selv om de håndterer mange besøkende og en befolkning på opptil 50 000 deler av året. Begge etatene la vekt på et godt samarbeid seg imellom. Det ble gode diskusjoner og på politikontoret dukket også en hyttetrysling opp på møtet, nemlig finansminister Trygve Slagsvold Vedum, sier Turid.

Stig Hagen med presentasjon på pc - Klikk for stort bildeSeksjonssjef Stig Hagen informerte om tollstasjonen i Trysil. Turid Backe-Viken, Trysil kommune