Se den politiske debatten med alle listetoppene

Trysil kommune filmet den politiske debatten som Trysil folkebibliotek arrangerte i kulturhuset Hagelund 30. august. Se den her.

Seks politikere, ordstyrer og sekundant på scenen - Klikk for stort bildeFra venstre: Morten Vegard Faldaas, Rødt, Turid Backe-Viken, Ap, Erik Sletten, Sp, Bjarte Wigdel, H, Stine Akre, SV og Arnfinn Lysgård, Frp samt ordstyrer Odd Magnus Østerhaug og sekundant Marthe Lindstad. Skjermdump fra YouTube

Listetoppene til alle partiene i høstens kommunestyrevalg stilte på debatten der temaet var:

Hva vil dere gjøre for at Trysil skal være en attraktiv kommune å bo i? For eksempel innen oppvekst, eldreomsorg, næringsutvikling, samferdsel, boligforhold og turisme.

Opplegget

Slik var opplegget for kvelden:

1. Hver politiker fikk tre minutter til å fortelle velgerne hvorfor de skal stemme på akkurat deres parti. De talte i denne rekkefølgen:
    1. Erik Sletten, Sp
    2. Turid Backe-Viken, Ap
    3. Arnfinn Lysgård, Frp
    4. Morten Vegard Faldaas, Rødt
    5. Bjarte Wigdel, Høyre
    6. Stine Akre, SV
  2. Debatt
  3. Spørsmål fra salen
  4. Appeller

Debattkvelden varte i ca. 2 timer og 14 minutter.

Se den her:

Filmet og redigert av Nils Stenmyren, Trysil kommune