Karusellskapssyk med Øystein Sunde

Lørdag 28. september kommer Øystein Sunde til kulturhuset Hagelund med forestillingen Karusellskapssyk.

Øystein Sunde og bandet Meget i sløyd - Klikk for stort bildeØystein Sunde og Meget i sløyd er på turné med forestillingen Karusellskapssyk som hadde premiere på Chat Noir i 2021. Lånt fra turnéens facebookside

Med seg på scenen har han de humørfylte og eminente musikerne i Meget i sløyd.  Terje Kinn spiller banjo, Øystein Fosshagen fele og mandolin, Olaf Knerten Kamfjord bass og Birger Mistereggen perkusjon.

Konserten begynner kl. 19 og varer i cirka 90 minutter uten pause.

Mer Harald Jordfreser

I presseskrivet står det:

Det blir skråblikk på alt vi driver med til daglig, noen gjenhør med sanger og historier fra et langt liv på scenen og i studio. Og selvfølgelig et nytt kapittel i Soga om Harald Jordfreser. Forestillingen begynte sitt liv på Chat Noir høsten 2021 til 5’ere på terningene:

• Aftenposten: Moden visekunstner på nye veier!
  • Nettavisen: Mester i sin egen sjanger!
  • Dagsavisen: 50 års suksess og like blid!

Etter Chat Noir-perioden har det kommet nye sanger seilende, får vi vite, og visesangeren er tydelig oppstemt og selskapssyk i anledning det nye stoffet.

Over 50 år på scenen

Øystein Sundes solokarriere begynte på Dolphins  viseklubb i Grensen 18 i Oslo i 1966.

- Det var en klubb full av entusiastiske nybegynnere i slutten av tenårene. Du fikk sitte på en barkrakk og synge tre sanger, og så var det nestemann opp, sier Sunde om denne tida.  Etter fire år på krakken, kom den første plata, og det tok for alvor fyr i karrieren.

I dag kan Sunde se tilbake på en mer enn 50 år lang historie full av  plateutgivelser, showsuksesser, TV-produksjoner og samarbeid med de beste i norsk showbiz; Ingrid Bjørnov, Gitarkameratene, Halvdan Sivertsen, Eldar Vågan, Dizzie Tunes & Grethe Kausland, Hege Schøyen og Vazelina Bilopphøggers - for å nevne noen.

Velkommen til en ny forestilling med Øystein Sunde!

Billetter

Billettene koster 595 kroner. Billettsalget åpner 5. januar kl. 10. Du får kjøpt billetter på trysilkino.no, i eBillett-appen, på servicetorget i rådhuset mandag-fredag kl. 10-15, tlf. 62 45 77 00, servicetorg@trysil.kommune.no og i døra fra en halv time før forestillingen begynner - hvis det er igjen billetter.

Kjøp billett på nett - klikk på datoruta til forestillingen