Anja er vår nye næringssjef

Anja Holmøy Aamold er Trysil kommunes nye næringssjef. Hun begynner i august.

Anja Holmøy Aamold - Klikk for stort bildeAnja Holmøy Aamold er i dag banksjef i Sparebank 1 Østlandet avdeling Sør-Østerdal og har kontor i nabobygget til Trysil rådhus.

Næringsavdelingen ligger i sektor for samfunnsutvikling, og kommunalsjef Bente Hagen er strålende fornøyd med å få Anja med på laget.

- Jeg veldig glad for at vi får en meget god næringssjef i kommunen! Anja er dyktig og kjenner både kommunen, tryslingene og bedriftene i Trysil godt, sier hun.

Muligheter og utfordringer

Selv sier Anja at hun er veldig glad og takknemlig for tilliten. Hun ser at oppgavene står i kø, men gleder seg til å ta fatt.

- Jeg tror det er viktig at vi tryslinger tør si at vi bor i en reiselivskommune, og at vi tar inn over oss mulighetene og utfordringene det har gitt oss og vil kunne gi oss i framtida. Jeg mener at kommunen må bidra til at flest mulig næringsdrivende får utvikle seg og nyte godt av alle de ringvirkningene turismen gir, vel å merke i et bærekraftig framtidsperspektiv. Videre må kommunen legge til rette for at andre næringer har gode rammevilkår. For om kommunen skal være attraktiv, må vi ha mangfold. Landbruket er selvsagt også en viktig del av kommunens totale næringsgrunnlag, sier den påtroppende næringssjefen.

Næringssjefens bakgrunn

Anja Holmøy Aamold har bodd i Trysil i over 20 år. Hun jobbet som økonomikonsulent i Trysil kommune i fem år før hun i oktober 2007 ble ansatt i Sparebanken Hedmark. Der var hun først finansrådgiver i fire år. Så ble hun avdelingsleder i Trysil og Engerdal. Fra april 2017 har hun vært banksjef i SpareBank 1 Østlandet avdeling Sør-Østerdal med kontor i Trysil.