Vi varsler om manglende veterinærvakt

Dyreeiere kan nå få varsel på SMS når det ikke er veterinær tilgjengelig på kveld og helg i Trysil. 100 har meldt seg på ordningen så langt.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Marianne Olsen og Hans Martin Aas - Klikk for stort bildeLandbrukssjef Marianne Olsen og beredskapskoordinator Hans Martin Aas registrerer alle som vil ha beskjed på SMS om hull i veterinærvaktordningen i Trysil. Grete Myrvold Rydje, Trysil kommune

Fra tid til annen hender det at det ikke er mulig å få veterinærvakt-kabalen til å gå opp. Som en prøveordning har Trysil kommune nå tatt i bruk SMS-varsling. Hensikten er at dyreeiere som befinner seg i Trysil, raskere skal få beskjed om at det på konkrete datoer ikke vil være veterinær å få tak i her. Det vil gi større forutsigbarhet, og de slipper å ringe et vaktnummer som ikke er betjent.

Send inn telefonnummer

De som vil ha slikt varsel, må melde inn telefonnummeret de ønsker å motta SMS på, til vetvakt@trysil.kommune.no. Den blir betjent av landbrukssjef Marianne Olsen og beredskapskoordinator Hans Martin Aas. De sørger for å legge innmeldte telefonnummer på varslingslista.

Hvis du har meldt inn telefonnummeret ditt og ikke lenger vil ha slik SMS-varsling, sender du bare en ny e-post om at nummeret ditt skal fjernes fra varslingslista.

Mottar du produksjonstilskudd?

Merk: Foretak i Trysil som mottar produksjonstilskudd, trenger ikke å sende inn telefonnumrene sine. Disse har vi allerede lagt inn. Men dersom noen ønsker SMS til et annet nummer enn det som står på søknaden om  produksjonstilskudd, må de melde inn det.

Marianne Olsen
Landbrukssjef