Velkommen til Trysil!

Endelig kunne vi gjøre som planlagt ei god stund, nemlig ønske nyinnflyttede flyktninger velkommen, sier varaordfører Stine Akre.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Gruppebilde av flyktninger og representanter fra kommunen - Klikk for stort bildeFlyktninger som har bosatt seg i Trysil de siste to åra, ble ønsket varmt velkommen av ordfører, varaordfører, kommunedirektør, kultursjef og flyktningkonsulent på et lite treff i kommunestyresalen. Stine Akre (sjølutløser)
- Trysil kommune skal ønske alle flyktninger som bosetter seg her, velkommen. På grunn av koronapandemien har vi ikke fått til det de siste to åra, sier Stine.

Men 9. mars skjedde det - i kommunestyresalen i Trysil rådhus. Dit hadde ordfører Erik Sletten og varaordfører Stine Akre invitert små og store flyktninger som har bosatt seg i Trysil de siste to åra til velkomstkake, velkomsttale og en trivelig prat.

På velkomstlaget fra kommunen stilte også kommunedirektør Jan Sævig, kultursjef Anne Sætre og flyktningskonsulent Faisal Hashmi.

Vi er glade for at dere har kommet hit og er med og beriker mangfoldet i lokalsamfunnet vårt. Vi håper dere vil trives og bli her like lenge som meg, det vil si hele livet, sa ordføreren i sin velkomsttale.