Svært vellykket frivilligbørs

Trysils første frivilligbørs ga hele 84 samarbeidsavtaler og gode lokale nettverk.

Frivilligbørsen - Klikk for stort bildeYrende liv på frivilligbørsen 23. mai. Ester Borg Rasmussen, Trysil kommune

- Vi har gjennomført tidenes første frivilligbørs i Trysil, og i løpet av en drøy time ble det inngått hele 84 avtaler. Det er vi superfornøyd med! sier frivilligkoordinator Ester Borg Rasmussen.

Deltakerne

Frivillige organisasjoner, lokalt næringsliv og offentlige virksomheter var invitert til en uformell, morsom og nyttig møteplass for å skape nye muligheter, lokale nettverk og konkrete samarbeidsavtaler. Blant de rundt 100 personene som deltok var det 28 fra det offentlige (kommunen), fem fra næringslivet, 55 fra lag og foreninger og 11 var i staben/børsrådet.

FrivilligBørs Trysil 2022

Liv Simensen var kveldens stødige programleder, og ordfører Erik Sletten åpnet børsen. Børsen fikk også en digital hilsen fra kultur- og likestillingsminister Anette Trettebergstuen. Blant staben var børsmeglerne, lett synlig med sine fine gule hatter. Disse veiledet deltakerne og bisto med å fylle ut avtaleskjemaene. Arrangementet var ett av tiltakene under Frivillighetens år 2022, og arrangør var styringsgruppa.

84 avtaler

Samarbeidsavtalene som ble inngått på frivilligbørsen handler om å dele ressurser og omfatter ikke penger. I Trysil ble det inngått avtaler om blant annet tradisjonskost, arbeidstrening, dugnadshjelp, underholdning, fisketurer, hørselstest og mye mer.