Søknad om barnehageplass

Du kan søke om barnehageplass hele året.

Tegning av to jenter og en gutt som holder i hverandre og hopper - Klikk for stort bildeAlle som vil benytte seg av lovfestet rett til barnehageplass, må søke innen 15. februar.

Fristen for hovedopptaket var 15. februar, men vi tildeler plass etter søknad resten av året også hvis vi har ledige plasser.

Hovedopptaket

Disse måtte søke innen fristen for barnehageplass 2024/2025:

• De som ville benytte seg av lovfestet rett til barnehageplass, det vil si: barn som er bosatt i Trysil kommune og som er født før 1. desember 2023 og som ønsker å starte i barnehagen i perioden 1. august-30. november 2024
  • De som ønsket å endre plassen de har i barnehageåret 2023/2024, det vil si: bytte eller endre dager eller bytte barnehage.
  • De som har barnehageplass 2023/2024 og fortsatt ønsket å ha det, men som ikke har adresse i Trysil i folkeregisteret.

Vi har felles opptak for kommunale og private barnehager, så dette gjelder uansett hvilken barnehage du ønsker plass i.

Søknadene

Alle som har norsk fødselsnummer, skal bruke det digitale søknadsskjemaet vårt. De som ikke har norsk fødselsnummer, kontakter servicetorget i Trysil rådhus for å hente papirskjema der, tlf. 62 45 77 00 mandag-fredag kl. 10-15.

Gå til digitalt søknadsskjema om barnehageplass

Informasjon til søknad om plass i kommunal barnehage 2024/2025

Informasjon til søknad om plass i privat barnehage 2024/2025

Les mer om barnehagene våre