Nye toaletter i kulturhuset

Vi har pusset opp toalettene i kulturhuset Hagelund for 204 000 kroner.

Snorklipping - Klikk for stort bildeDet er langt mellom snorklippinger i disse koronatider, så ordfører Erik Sletten åpnet med glede den renoverte toalettavdelingen i kulturhuset Hagelund. Grete Myrvold Rydje, Trysil kommune Og det var på tide, vil nok mange være enige i. Toalettene har stort sett fått være som de var da de ble bygget i 1958. De har lenge vært nedslitte og lite innbydende.

Markering

Nå framstår de i ny, moderne drakt, takket være at vi fikk koronapenger fra Staten i fjor sommer til vedlikehold og rehabilitering av kommunale bygg. Den nye toalettavdelingene måtte markeres, mente kulturavdelingen vår - uten å slå på stortromma. De inviterte noen ansatte i sin egen avdeling og noen fra eiendomsavdelingen til den interne åpningen fredag 12. februar 2021. Ja, og så ordføreren da. Han fikk klippe snora.

Etterlengtet

- Dette har vi sett fram til lenge. Denne oppussinga toaletter er et løft for kulturhuset, sa kultursjef Anne N. Sætre før prosjektleder bygg i kommunen Ole Petter Blestad fortalte hvem som står bak ansiktsløftninga.

Involverte

- TFM Håndverk har malt og lagt fliser. YC Rør har vært rørleggere. Trysil Elektro har sørget for ny belysning og nye kontakter. Vaktmester Kenneth Nyhus har skrudd ned og opp speil, dispensere og annet som ikke er skiftet ut. Og fagleder renhold Oddrun Frøhaug har tatt seg av rengjøringa, sa Ole Petter.

Mengder

Han hadde også regnet ut hvor mye materiell som har gått med - i en litt annen målestokk enn vi er vant til kanskje:

• 12 000 milliliter maling
  • 50 millioner kvadratmillimeter fliser
  • 3 urinaler
  • 3 toaletter
  • 4 servanter

Snorklipp

Etter at Malin Jonsson hadde sunget en svensk stubb med tema som passet, og Anne N. Sætre hadde spilt fanfare på kam, løsnet ordfører Erik Sletten sløyfa som var knytt på dørene til toalettene. Deretter klippet han av snora rundt dolokket inne hos herrene.

Bildeglimt