Gapahuken er klar til bruk

Gapahuken på Trysil-knuten ved flomvollen er klar til bruk.

Gapahuk med sittebenk av steinfundament og tresete i halvsirkel og bålplass foran - Klikk for stort bildeGapahuken mellom flomvollen og Trysilelva i sentrum er bygget for å tåle flom. Den er derfor fundamentert ekstra godt. Den er også litt høyere enn en vanlig gapahuk. Ole Petter Blestad, Trysil kommune

Kommunens prosjektleder Ole Petter Blestad sier at de som ønsker å fyre bål der, må ha med egen ved. Og alle må ta med seg søpla si når de forlater gapahuken. Har du brukt engangsgrill, kan du kaste den i den søppeldunken som er for engangsgriller ved Bjønnsstugua. Ikke kast slike i de andre søppeldunkene på flomvollen.

- Kos dere! sier Ole Petter og legger til at sluttfinishen og oppryddinga rundt gapahuken blir gjort når snøen er borte. Resten av Trysil-knuten blir også ferdigstilt så fort det lar seg gjøre til våren.