Byggestart til våren

Bygginga av Innbygda barnehage starter rundt 1. mai. Barnehagen skal stå ferdig sommeren 2025.

Illustrasjonsbilde av uteområde før bygging - Klikk for stort bildeSlik har Skanska Husfabrikken AS skissert at Innbygda barnehage med uteområde kan bli. Skanska Husfabrikken AS

Det opplyser Ole Petter Blestad, prosjektleder bygg i Trysil kommune.

Seks avdelinger

- Innbygda barnehage blir en 6-avdelings barnehage for cirka 100 unger og 35 ansatte. Trysil kommune har kjøpt areal av Anna Østmo der vi skal bygge den nye barnehagen. Arealet ligger rett sør for dagens Østmojordet barnehage, sier Ole Petter.

Arealet er på 4 050 kvadratmeter og kjøpesummen var 1 375 000 kroner.

To etasjer

Den nye barnehagen blir på to etasjer.

- I første etasje blir selve barnehagen. To og to avdelinger får felles inngang og grovgarderobe. I andre etasje blir det inngang og fasiliteter for ansatte samt varelevering, sier Ole Petter.

Blir revet

Østmojordet barnehage består som barnehage til Innbygda barnehage blir klar for innflytting. Etter det blir den gamle barnehagen revet.

Framdriftsplan

- Vi har nå skrevet under kontrakten med Skanska Husfabrikken AS som totalentreprenør på Innbygda barnehage. Utover vinteren blir barnehagen detaljprosjektert. Brukere på barnehagene i Innbygda er fortsatt involvert i prosessen. Søknad om igangsettingstillatelse blir levert før påske. Planlagt byggestart er cirka 1. mai 2024, sier Ole Petter.

Kontrakten med Skanska Husfabrikken AS inkludert prisstigning fra august til november 2023 lyder på 63 985 580 kr eksklusiv merverdiavgift.

Foreløpige tegninger

Ole Petter Blestad