E-post kan være en usikker kanal fordi den kan hackes, fordi e-poster kan stoppes i spamfilter og fordi saksbehandleren du sender til, kan være borte lenge. Vi anbefaler derfor flest mulig å bruke eDialog når de skal sende noe til Trysil kommune, også når innholdet ikke er sensitivt, det vil si når vi ikke har egne skjemaer som passer.
ID-porten
For å sende oss post via eDialog, må du logge deg inn via ID-porten, enten bankID, bankID på mobil, minID, Buypass ID eller Commfides. Deretter fyller du i skjemaet og laster inn eventuelle vedlegg i form av pdf-filer.
Slik fyller du ut skjemaet
- Velg om du er privatperson/innbygger eller om du representerer en virksomhet.
- Obligatoriske felt er merket med *.
- I tittelfeltet er det fint om du oppgir saksnummeret ditt hvis du sender oss noe i forbindelse med en sak som allerede pågår.
- Gi en god beskrivelse av hvorfor du henvender deg.
- Når du klikker på Send forsendelse, krypteres brevet ditt før det sendes til oss.
- Du får kvittering med referansenummer på e-post.
- Henvendelsen din kommer til dokumentsenteret i rådhuset som sørger for at det kommer til riktig saksbehandler.
Gå til eDialog for å sende en henvendelse til Trysil kommune