Vi samlet inn 434 044 kroner!

Innsamlet beløp til TV-aksjonen 2022 Sammen redder vi liv er et av de beste resultatene i Trysil på mange år.

Amby Solvang, Marit Moberg, Camilla Strand Norgreen og Hans Kristian Nordhagen - Klikk for stort bildeHer ser vi Amby Solvang, Marit Moberg, Camilla Strand Norgreen og Hans Kristian Nordhagen som var bøssebærere på Østby.

- Det totalt innsamlede beløpet på 434 044 kroner inkluderer Vipps, forteller frivilligkoordinator Ester Borg Rasmussen som er svært fornøyd med innsatsen til bøssebærerne og den solide givergleden i Trysil.

Giverglede i Trysil

- Våre bøssebærere rundt omkring i kommunen samlet inn 120 059 kroner til årets TV-aksjon Leger uten grenser, opplyser Ester. Beregningene viser nå at vi ligger på en 97. plass av totalt 357 kommuner og en 13. plass i Innlandet av totalt 46 kommuner. Bidraget per innbygger er 65,73 kroner - det beste resultatet på fem år.

Flinke elever

- I Nordre Trysil er det 6. klasse som har ansvar for å gå med bøsser under årets TV-aksjon, forteller lærer Marianne Lund. Og også i år gjorde elevene en kjempeinnsats.

Sjetteklassingene på Jordet skole leverte en solid innsats på søndagens TV-aksjon. Marianne Lund

Lokal næringsaksjon

I 2022 ble det satt ny rekord på næringslivsaksjonen i forbindelse med årets TV-aksjon. Hele 110 900 kroner kom inn i løpet av et par timer.

Les mer om næringsaksjonen vår.

TV-aksjonen NRK 2022

Pengene gikk til Leger Uten Grenser og DNDis arbeid for å gi livreddende helsehjelp og medisiner til mennesker som trenger det mest. TV-aksjonen Leger uten grenser skal gi medisinsk behandling til dem som trenger det aller mest. Drugs For Neglected Diseases Initiative (DNDi) er en selvstendig organisasjon som jobber for å utvikle trygge, billige og effektive medisiner mot sykdommer som i all hovedsak rammer fattige og nedprioriterte pasientgrupper.