Tre nye Miljøfyrtårn-bedrifter i Trysil

Ordfører Turid Backe-Viken hadde gleden av å overrekke Miljøfyrtårn-diplom til tre Trysil-bedrifter på kommunestyrets julemøte.

Stein Vidar Gulløien, Merethe Hagland, Bjørn Baastad og Stefan Bakken med Miljøfyrtårn-diplom - Klikk for stort bildeStein Vidar Gulløien fra Trysil Flis & Malersenter AS, Merethe Hagland og Bjørn Baastad fra Bjørn Baastad AS og Stefan Bakken fra Trysil Pukkverk AS har takket være solid jobb gjort seg fortjent til Miljøfyrtårn-diplom. Ramona Nordnes, Trysil kommune

- I dag er 36 bedrifter og virksomheter i Trysil kommune sertifisert som Miljøfyrtårn. Det gjør at Trysil ligger på 12. plass på landsstatistikken over sertifiserte bedrifter etter folketall! sa en stolt ordfører da hun overrakte diplomer til de tre hittil siste; Trysil Flis & Malersenter AS, Bjørn Baastad AS og Trysil Pukkverk AS.

Trysil Flis & Malersenter AS

Om Trysil Flis & Malersenter AS sa hun: Firmaet ble startet i 1991 og har i dag en arbeidsstokk som teller ca. 25 håndverkere. Dette er en bredt sammensatt og kompetent stab der flere har fag- og mesterbrev. De utfører det meste av håndverkstjenester, men har i senere tid spesialisert seg på rehabilitering, påbygg samt våtromsarbeider. Det å ha håndverkere i forskjellige faggrupper gir en god og bred erfaring med totale rehabiliteringsprosjekter. Trysil Flis & Malersenter holder til på Mosanden.

Bjørn Baastad AS

Om Bjørn Baastad AS sa hun: Firmaet ble etablert I 1997, er en allsidig maskinentreprenør og har tilhold på Mosanden. Firmaet har 25 ansatte og en stor maskinpark og utfører alt av grunn- og terrengarbeid for hus og hytter og etablering av infrastruktur for veg, el, vann og avløp i f.eks. boligfelt og hytteområder. De siste årene har firmaet hatt kontrakt med Innlandet fylkeskommune og hatt driftsansvar for fylkesveger i hovedsak i Trysil og Engerdal.

Trysil Pukkverk AS

Trysil Pukkverk ble startet i 1997 og drives nå av brødrene Mikael og Stefan Bakken og har i tillegg ytterligere en ansatt. Pukkverket er lokalisert ved nordenden av Nordre Fuglsjøen. De produserer og selger pukk og grus i alle dimensjoner, selger matjord og driver med graving og transport. De har også godkjenning for innmåling og utstikking. Firmaet betjener både store firmakunder og privatkunder.

Kort om Miljøfyrtårn

Miljøfyrtårn er en nasjonal miljøsertifiseringsordning driftet av Stiftelsen Miljøfyrtårn. Miljøfyrtårn er et anerkjent og effektivt verktøy for sertifisering og miljøledelse som hjelper virksomheter å lykkes med grønn omstilling. Miljøfyrtårn er Norges mest brukte sertifikat for virksomheter som vil dokumentere sin miljøinnsats og vise samfunnsansvar. Miljøfyrtårn-sertifisering er anerkjent av myndighetene ved offentlige innkjøp og godkjent som miljødokumentasjon i anbudskonkurranser.