Tilskuddsportalen for lag og foreninger

Trysil kommune abonnerer på Tilskuddsportalen. Dermed kan alle lag og foreninger her få tilgang.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Ester Borg Rasmussen - Klikk for stort bildeFrivilligkoordinator Ester Borg Rasmussen Grete Myrvold Rydje, Trysil kommune

​I Tilskuddsportalen ligger det rundt 1 360 tilskuddsordninger som lag og foreninger kan søke på. I tillegg er det cirka 2 200 tilskuddsordninger for offentlig forvaltning der.

Effektiv oversikt

For de som driver lag og foreninger på fritida, er det bortimot umulig å holde seg orientert om alle tilskuddsordninger man kan og bør søke på. Det er der Tilskuddsportalen kommer inn i bildet. Portalen er et effektiv verktøy for å skaffe seg oversikt.

Få tilgang

Lag og foreninger kan ha inntil tre brukere hver i portalen, forteller frivilligkoordinator Ester Borg Rasmussen som er den i Trysil du kontakter om du har spørsmål. Brukerne skal sitte i styret eller ha annen sentral rolle i foreningen. Og foreningen må ha adresse i Trysil.

Slik gjør du

1. Gå inn på Tilskuddsportalen på lenken nederst på siden her.
  2. Skriv Trysil i feltet "Skriv inn navn på din kommune eller organisasjon".
  3. Klikk på "Lag og foreninger i Trysil".
  4. Fyll inn etterspurt kontaktinformasjon.
  5. Kryss av for å «bekrefte at du er sentral rolle i organisasjonen».
  6. Klikk på "Forespørsel".
  7. Når du er godkjent, mottar du en e-post med bekreftelse på registreringen. Det er viktig at du klikker på aktiveringslenken i den e-posten.
  8. Velg ønsket passord.

NB! Om du synes det tar tid før du får e-post med aktivering, sjekk søppelposten din. Det skal ikke ta mer enn en arbeidsdag før du får beskjed.

Begrens med søk

Det vil ta tid å gå gjennom alle tilskuddsordninger, så begrens søket ditt for å finne de relevante for deg.

- Bruk søkeord, eller kryss av for målgruppe, emneord eller kategorier. Under hver tilskuddsordning ligger en link til tilskuddsordningens hjemmeside. Hver tilskuddsordning kan du lagre, dele og laste ned i kalenderen din, f.eks. med søknadsfrist, sier Ester.

Lokale ordninger

- Det er et krav at ordningen minimum skal gjelde tre kommuner. Mange legater er derfor ikke presentert i sjølve Tilskuddsportalen. Men under «Lokale ordninger» ligger en oversikt over tilskuddsordninger som kun er tilgjengelige for lag og foreninger og innbyggere i Trysil kommune, sier Ester.

Veiledning

Har du spørsmål eller trenger veiledning, kan du kontakte frivilligkoordinator Ester Borg Rasmussen, eller Tilskuddsportalen på support@tilskuddsportalen.no, tlf. 62 52 13 00.

Se mer informasjon på Tilskuddsportalens Facebook-side

Gå til Tilskuddsportalen