Takk for frivilligheten!

Representanter fra styringsgruppa for Frivillighetens år 2022 reiste rundt i Trysil og takket for flott, frivillig innsats.

Marit Moberg og Erik Sletten - Klikk for stort bildeMarit Moberg, som representerer Østby grendeutvalg, mottok diplom av Erik Sletten med en stor takk til alle frivillige i grenda. Ester Borg Rasmussen, Trysil kommune

- Vi startet vår takke-turné 23. august på Østby. Her hadde grendeutvalget invitert grendas frivillige til frivilligfest og en velfortjent hyllest, forteller frivilligkoordinator Ester Borg Rasmussen.

Frivilligheten på Østby

- Styringsgruppa med ordfører Erik Sletten i spissen serverte marsipankake og kaffe og viste en billedkavalkade med avisutklipp fra ulike aktiviteter og arrangementer i grenda gjennom tidene. Ordfører kom også med noen velvalgte ord om betydningen av frivillig innsats og takket for alt som er gjort i grenda gjennom tidene, sier Ester.

Andre grender

Representanter fra styringsgruppa reiste videre til Ljørdalen 2. september, Søre Trysil 12. september og Søre Osen 28. oktober for å takke frivillige i grendene. Noen av grendeutvalgene har egne arrangementer i grenda si eller får besøk senere.

Frivillighetens år 2022

Frivillighetens år 2022 skal feire Norges viktigste lagarbeid. Alle lag, foreninger, frivilligsentraler, kommuner og andre samarbeidspartnere er invitert med for å synliggjøre og aktualisere frivilligheten, øke kjennskap og anerkjennelse og til å få flere med.

Disse satt i styringsgruppa i Trysil i 2022:

• Ordfører, leder Erik Sletten
  • Frivilligkoordinator/leder av frivilligsentralen Ester Borg Rasmussen