Takk for frivilligheten, sørosinger!

I Frivillighetens år reiser representanter fra Trysil kommune rundt og takker for all frivillig innsats. Nå har de vært i Søre Osen.

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Erik Sletten og Helge Haugen med diplom - Klikk for stort bildeLeder i Søre Osen grendeutvalg tok imot diplomet fra ordfører Erik Sletten på vegne av alle frivillige i Søre Osen. Anne N. Sætre, Trysil kommune

- Søre Osen grendeutvalg arrangerte en hyggelig frivilligfest på samfunnshuset. Cirka 55 personer som alle har bidratt med dugnad for samfunnshuset og grenda det siste året, møtte opp. Ordfører Erik Sletten, frivilligkoordinator Ester Borg Rasmussen og jeg stilte med marsipankake som en symbolsk takk, sier kultursjef Anne N. Sætre.

Frivillighetens år

I Frivillighetens år har kommunen en egen prosjektgruppe som gjennom året gjør ulike tiltak for å løfte og hedre frivillig arbeid i kommunen vår.

- Å spandere kake på frivillige i grendene er ett av tiltakene. På disse grendebesøkene deler ordføreren ut diplom og takker for all frivillighet som bidrar til et levende grendesamfunn. Til nå har vi vært på besøk til Østby, Søre Trysil, Ljørdalen og Søre Osen, sier Anne.