Suksessuker på sommerskolen!

90 barn roser årets sommerskole og synes de har fått vært med på mange artige aktiviteter.

Gutter er i en klatrepark - Klikk for stort bildeHer er noen av sommerskolens deltakere i klatreparken. Trysil sommerskole, Trysil kommune

Sommerskolen arrangeres to uker i sommerferien, med samme opplegg hver uke.

Sommerens aktiviteter

I år var sommerskolen fulltegnet. 90 barn har deltatt på disse fine aktivitetene:

• artige inneleker på skolen
  • hopp og sprett i Rush trampolinepark i Hamar
  • klatring i Høyt & Lavt i Trysil
  • fart og moro i Eventyrparken i Trysil
  • bading i Experium i Sälen

Deltakere

Sommerskolen er et gratis tilbud for barn og unge som bor i Trysil kommune og som skal begynne i 5., 6. eller 7. klasse til høsten. Alt utstyr til de ulike aktivitetene har de fått låne gratis. Alle har også fått t-skjorte med sommerskolens logo.

Ledere

Det var Maria Pedersen, Eline Heien, Hedda Lysfoss Løvlund og Karine Heien som ledet sommerskolen som hadde sin base på Trysil ungdomsskole. I tillegg hadde disse åtte studentene/elevene sommerjobb på sommerskolen: Auden Sundsbakken, Simen Øverby, Simen Lindstad, Sanna Berg, Fia Finneid, Melissa Xie, Walborg Huen Bæk og Bendix Søgaard.

Investeringer

Sommerskolen finansieres med midler fra Trysil kommune, Gjensidigestiftelsen og Utdanningsdirektoratet. I sommer har de også kjøpt inn SUP-brett, hengekøyer, hjelmer og flytevester som er gitt videre til BUA.