Stor giverglede i næringslivet i Trysil

Vi har satt ny rekord på næringslivsaksjonen i forbindelse med TV-aksjonen. 110 900 kroner kom inn i løpet av et par timer!

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Ester Borg Rasmussen, Olve Norderhaug, Gro Bruksås, Marthe Lindstad og Erik Sletten - Klikk for stort bildeFrivilligkoordinator Ester Borg Rasmussen, Olve Norderhaug og Gro Bruksås fra Destinasjon Trysil, Marthe Lindstad fra kulturavdelingen og ordfører Erik Sletten utgjorde halvparten av ringegjengen i Trysil kommune. Grete Myrvold Rydje, Trysil kommune

Trysil kommune spør alltid om noen fra bedriftene vi har eierinteresser i, kan være med og ringe rundt til næringsdrivende i Trysil et par timer denne dagen. I år stilte Destinasjon Trysil med Ida Dyreng, Olve Norderhaug og Gro Bruksås, Tepas med Malin Skålholt Åkesson og Trysil Kommuneskoger med Trygve Øvergård. Fra kommunen stilte ordfører Erik Sletten, varaordfører Stine Akre, frivilligkoordinator Ester Borg Rasmussen og kulturavdelingens Marthe Lindstad - alle sammen fra TV-aksjonskomiteen vår.

Rundt 200 bedrifter

Fra kl. 13 til kl. 15 onsdag ringte de rundt 200 bedrifter! Ikke alle var å få tak i så klart, men de fleste svarte og ville gjerne bidra til Leger Uten Grenser og DNDis arbeid for å gi livreddende helsehjelp og medisiner til mennesker som trenger det mest - i Bangladesh, Sierra Leone, Den demokratiske republikken Kongo og Den sentralafrikanske republikk. 110 900 kroner ga næringsdrivende i løpet av de to timene ringeaksjonen varte! Tusen hjertelig takk!

Ikke for sent

Og det er ikke for sent å gi for bedrifter vi ikke fikk tak i denne onsdagen heller. De kan bidra i næringslivsaksjonen ved å fylle i et skjema på TV-aksjonens nettside. De vil få en faktura på beløpet de ønsker å gi.

Ja, min bedrift vil gi til TV-aksjonen 2022 nå

Les mer om årets TV-aksjon

Erik Sletten, Malin Skålholt Åkesson, Trygve Øvergård, Ida Dyreng og Stine Akre - Klikk for stort bildeErik Sletten, Malin Skålholt Åkesson, Trygve Øvergård, Ida Dyreng og Stine Akre Grete Myrvold Rydje, Trysil kommune