Spreke politikere i storefri

De var blide, lekne, spreke og fulle av innsats politikerne i kommunestyret da Destinasjon Trysil inviterte til Verdens største storefri.

Fra paradishopp - Klikk for stort bildeMalin Skålholt Åkesson hoppet paradis like lett som i barndommen. Grete Myrvold Rydje, Trysil kommune
Destinasjon Trysils budskap med arrangementet var: Trysil har fokus på folkehelse gjennom lekne aktiviteter – både for barn og voksne. Trysil tar lek på alvor!

Lek på arbeidsplassen

Og som de skrev i invitasjonen:

I en undersøkelse vi gjorde i 2021 sa to av tre at de skulle ønske de var mer lekne. Og to av tre yrkesaktive sa at lekne aktiviteter på arbeidsplassen bedrer arbeidsmiljøet.

Vi ønsker å ta lek på alvor, ikke bare for de som besøker Trysil, men også for oss som bor og jobber her. Trysil kan bli det stedet i Norge – kanskje i hele verden – som tilrettelegger mest for lek og fordelene det har for folkehelsen.

Visste du at lek hjelper oss med å takle stress, øke produktiviteten og arbeidsglede? Så hvorfor ikke innføre lek på arbeidsplassen?

Politikere på storefri

Nå ble det ikke verdens største storefri på Prestgardsjordet, for i tillegg til kommunestyret og Destinasjon Trysil stilte bare en håndfull andre opp. Men så er det som kjent viktigere med kvalitet enn kvantitet. Og kvalitet var det på leken, det tør vi påstå. Ordføreren ledet Rødt lys før alle fikk prøve seg på alle postene med gamle, kjente leker som ringspill, slengtau og hoppestrikk.

Se bare: