Fritidsstipend for barn og unge

Vi har igjen cirka 160 000 kroner vi kan gi i fritidsstipend til barn og unge i år. Vi behandler søknader fortløpende.

Gutt kjører på slalåmski - Klikk for stort bildeBarn og unge i alderen 5-19 år som ifølge folkeregisteret er bosatt i Trysil, er målgruppa for kommunens fritidsstipend.

I år har kommunestyret bevilget 220 000 kroner til potten for fritidsstipend til barn og unge. Det er 50 000 mer enn i fjor.

Hvem kan søke?

Alle foresatte som ikke klarer å dekke utgiftene til de fritidsaktivitetene barna ønsker å være med på, enten fra egen lommebok, eller med økonomisk bistand fra NAV eller andre, kan søke. Barna må ha bostedsadresse i Trysil i folkeregisteret og være i alderen 5-19 år.

Retningslinjer

I retningslinjene for det kommunale fritidsstipendet står det blant annet at ingen kan regne med å få stipend til mer enn én aktivitet per barn. Stipendet kan brukes til for eksempel kontingenter, lisenser, cuper og liknende, og i noen tilfeller til utstyr.

Se retningslinjene for Trysil kommunes fritidsstipend

Søknader

Det er ingen søknadsfrist. Vi behandler søknadene fortløpende. Bruk helst det digitale søknadsskjemaet vårt der du logger deg inn med ID-porten.

Søk om fritidsstipend

Les mer om fritidsstipendet