Multelykke på bo- og aktivitetssenteret

Lørdag 29. juli får alle på Trysil bo- og aktivitetssenter smake på skogens gull takket være multeplukker Hans Ola Østby.

Tre kokker med hver sin pose med multer - Klikk for stort bildeGeir Kristian Øvrevik, Marit Sørli og Tonje Bekk på institusjonskjøkkenet hivde seg rundt og satte multa på koking. Siv C. Bekkvang Stengrundet, Trysil kommune

Avdelingsleder Siv C. Bekkvang Stengrundet kunne nesten i tro sine egne øyne eller ører da Hans Ola Østby dukket opp på bo- og aktivitetssenteret i dag. I går kveld hadde han vært ute og plukket multer. Og i dag ga han ikke mindre enn sju kilo til bo- og aktivitetssenteret!

Lørdagsdessert

Kjøkkenpersonalet hivde seg rundt og fikk bærene i koken.

- Dermed får alle beboerne på senteret deilig dessert med multe og fløte på lørdag. Tusen, tusen takk til Hans Ola for den rause gava som vi er sikre på kommer til å falle i smak hos beboerne våre. Vi har pratet med noen i avdeling 3 i dag, og de gleder seg veldig til å smake på skogens gull, sier Siv.

Hans Ola Østby med tre poser med multer - Klikk for stort bildeHans Ola Østby vet å glede folk. Nå har han plukket multe og gitt sju kilo til beboerne på Trysil bo- og aktivitetssenter. Siv C. Bekkvang Stengrundet, Trysil kommune