Laget veileder om studentpraksis for sykepleiere

Sykepleierne Linda Myrvold og Stian Westgård har vært svært delaktige i å lage en veileder for praksis i medisinsk sykepleie i sykehjem.

Stian Westgård og Linda Myrvold - Klikk for stort bildeStian Westgård og Linda Myrvold er to av sykepleierne våre som får ros for å ta seg godt av sykepleierstudenter i praksis. Irene Nygård Pedersen, Trysil kommune

Trysil bo- og aktivitetssenter - eller Trysil sykehjem som det het før - har i flere år fått svært gode skussmål for at de tar imot studenter som trenger praksis i medisinsk sykepleie, og ikke minst for måten de tar seg av studentene på. Både studenter og veiledere har vært veldig fornøyde.

Egen veileder

Nå har sykepleierne Linda Myrvold og Stian Westgård på Trysil bo- og aktivitetssenter avdeling 2 laget en veileder sammen med Høgskolen i Innlandet og Jobbvinner. Praksis i medisinsk sykepleie i sykehjem - Veileder for bruk i studentpraksis heter den.

På film

- Det har også vært et team og filmet på avdelingen slik at andre kommuner kan lære av oss i forhold til det å etablere gode praksisplasser. Også den er et samarbeid mellom Jobbvinner, Høgskolen i Innlandet og korttidsavdelingen. På filmen deltar Linda og Stian, tidligere studenter, høgskolelektor Ingrid Vesterås, avdelingsleder i avdeling 2 Irene Nygård Pedersen, kommunalsjef for helse og mestring Britt Støa og jeg, sier Ida Nymoen, med rette stolt enhetsleder på Trysil bo- og aktivitetssenter.

Se veilederen om praksis i medisinsk sykepleie i sykehjem (PDF, 3 MB)

Stina Brenden
Konstituert enhetsleder