Gavmilde tryslinger satte innsamlingsrekord

I år samlet vi inn rekordhøye 470 337 kroner til TV-aksjonen for Redd barna.

Bildet av komiteen Marthe Lindstad, Erik Sletten og Ester Borg Rasmussen med bøsse i hendene - Klikk for stort bildeMarthe Lindstad, Erik Sletten og Ester Borg Rasmussen som var i komitéen for årets TV-aksjon, er kjempefornøyde med resultatet. Marte Øverland Kornerud

- Trysil har fått svært gode resultater fra årets TV-aksjon for. Totalt ble det samlet inn 470 337 kroner inkludert Vipps, sier frivilligkoordinator Ester Borg Rasmussen

Giverglede

-Bøssebærerne gikk rundt i kommunen og samlet inn 202 698 kroner i løpet av to timer søndag 22. oktober. Det er et bidrag på 71,46 kroner per innbygger som gir oss niendeplassen blant de 46 kommunene i Innlandet, sier Ester.

Næringsaksjonen var også stor suksess i år. Der samlet vi inn 133 650 kroner fra bedriftene i Trysil.

TV-aksjonen 2023

Årets innsamling går til Redd Barna. Hvert sjette barn i verden lever i krig og konflikt. Innsamlingsaksjonen skal gjøre hverdagen til barn bedre og la de få muligheten til å være barn; leke, gå på skolen, føle trygghet, bli hørt og gi drømmene deres en sjanse. TV-aksjonen har satt seg som mål å kunne hjelpe 100 000 barn rammet av krig i Ukraina, Syria, Bangladesh, Sør-Sudan, Den demokratiske republikken Kongo og Norge. På landsbasis har aksjonen samlet inne 273,7 millioner kroner så langt.