Foreslå kandidater til frivillighetsprisen

Fristen for å sende inn forslag på kandidater til Trysil kommunes frivillighetspris 2024 er 1. november.

Kari Holmseth, Ida Busk, Målfrid Øvergård og Arne Moren - Klikk for stort bildeGågruppa på Borgtun - Kari Holmseth, Ida Busk, Målfrid Øvergård og Arne Moren - er de hittil siste som har fått Trysil kommunes frivillighetspris. Elisabeth Sakrisson, Trysil kommune

Prisen

Trysil kommunes frivillighetspris består av en varm takk og 5 000 kroner. Den skal være en påskjønnelse for frivillig innsats over lenger tid eller av betydelig omfang som har betydd noe ekstra for lokalsamfunnet eller innbyggere i Trysil.

Kandidater

Både enkeltpersoner, institusjoner, organisasjoner, lag og foreninger og andre grupperinger som gjør eller har gjort en uegennyttig innsats, eller ellers på frivillig basis har bedret trivsel og livskvalitet for andre, kan få prisen. Den frivillige innsatsen kan ha vært utført i alle deler av samfunnet.

Utdeling

Det er hovedutvalg for drift og forvaltning som bestemmer hvem som skal få prisen. Utvalget kan også selv foreslå kandidater. Vinneren får prisen av ordfører eller hovedutvalgets leder. Overrekkelsen skal helst skje på FNs internasjonale frivillighetsdag 5. desember.

Tidligere vinnere

Disse har fått prisen så langt:

• 2016: Bodil Galaasen
  • 2017: Solveig Skjærstad og Ruth Skjæraasen Blixt
  • 2018: Sven Pettersen
  • 2019: Middag på tvers-gjengen
  • 2020: Anne Lunde
  • 2021: Ole Arild Bovolden
  • 2022: Gågruppa på Borgtun

Gå til skjemaet og foreslå kandidat til Trysil kommunes frivillighetspris

Du kan også sende forslag på kandidater til Trysil kommune, postboks 200, 2421 Trysil eller postmottak@trysil.kommune.no - eller du kan levere det på servicetorget i rådhuset mandag-fredag kl. 10-15.

Ester Borg Rasmussen
Frivilligkoordinator