Bondens nettverk i Trysil

Kontaktutvalget for jordbruk i Trysil kommune har opprettet Bondens nettverk.

Åtte kyr står på bås og spiser høy - Klikk for stort bildeAnsvaret for dyr og økonomi og alt annet på garden kan til tider føles tungt for en bonde. Bente Hagen, Trysil kommune

Bakgrunnen er at en bonde har et stort ansvar. Han eller hun skal fatte en mengde beslutninger hver eneste dag.
Da kan det for alle oppstå en eller annen situasjon som gjør det vanskelig å håndtere alt alene.

Når det skjer, kan de kontakte Bondens nettverk. Kontaktpersonene der bidrar til at bonden får kontakt med noen som kan gi god og hensiktsmessig hjelp.

Kontaktpersonene i Bondens nettverk i Trysil er:

• Jan Ove Lyseggen, Trysil Bondelag og Landbrukstjenester Øst, tlf. 90 82 58 95
  • Per Johans Talåsen, Trysil Sau og Geit, tlf. 95 04 06 29
  • Tone Merete Øvergård, produsenttjenesten i Tine, tlf. 90 93 05 95
  • Linn Thorud, HMS-tjenesten i Norsk Landbruksrådgiving Innlandet, tlf. 97 74 55 86
  • Monika Kilde, landbruksavdelingen i Trysil kommune, tlf. 47 47 29 74
  • Marianne Olsen, landbruksavdelingen i Trysil kommune, tlf. 47 47 29 76