Forskrift om godtgjørelse til folkevalgte i Trysil kommune

§ 6 Møtegodtgjørelse

Den som har et kommunalt tillitsverv, har krav på godtgjørelse for sitt arbeid etter følgende satser:

Møtegodtgjørelse på politiske møter
Tillitsverv Per møte
Medlem kommunestyre 2 000 kr
Medlem formannskap 3 000 kr
Leder hovedutvalg 3 000 kr
Medlem hovedutvalg 2 000 kr
Leder kontrollutvalg 3 000 kr
Medlem kontrollutvalg 2 000 kr
Medlem ungdomsråd 300 kr
Ungdomsrådets representant på kommunestyremøter 500 kr
Leder andre utvalg 1 250 kr
Medlem andre utvalg 750 kr
Andre obligatoriske møter 750 kr
Stemmestyrenes ledere 3 000 kr på valgdag mandag 6 000 kr på valgdag søndag
Stemmestyrenes medlemmer 1 500 kr på valgdag mandag 3 000 kr på valgdag søndag
Stemmestyrene i møter med kommunens valggruppe 100 kr per påbegynte time pluss eventuelt dokumentert tapt arbeidsfortjeneste

Andre utvalg i tabellen over her, er:

• Femund-/Trysilvassdraget fiskefond
  • Fondsstyre på dager det ikke er møte i formannskapet
  • Forhandlingsutvalg
  • Klagenemnd for eiendomsskatt
  • Klagenemnd for fondsstyresaker
  • Klagenemnd iht. delegeringsreglement på dager det ikke er møte i formannskapet
  • Råd for eldre
  • Råd for personer med funksjonsvariasjoner
  • Sakkyndig nemnd
  • Samarbeidsutvalg i skoler og barnehager
  • Valgstyre på dager det ikke er møte i formannskapet
  • Ev. andre utvalg e.l. som blir opprettet i perioden fram til ny revidering av forskriften
  • Ev. andre utvalg e.l. som kommunestyret velger representanter til og som ikke har egne bestemmelser for møtegodtgjørelse m.m.

Møtende varamedlem får samme møtegodtgjørelse som ordinært medlem i alle organer.

Varamedlem som kun møter i deler av møtet, for eksempel ved inhabilitet, godtgjøres med 200 kroner per påbegynte time.

Faste representanter i kommunestyre, formannskap og hovedutvalg som ønsker å delta på eksterne møter, kurs, konferanser og arrangement i regi av organisasjoner kommunen er medlem i og som er relevant for det vervet en har, får en møtegodtgjørelse på 750 kr per møte samt eventuelt tapt arbeidsfortjeneste. I tillegg dekker kommunen deltakeravgift og eventuelt andre kostnader. Deltakelse skal godkjennes av ordfører på forhånd.