Skolebegynnerne på skitur med fadderne

Fjerdeklassingene på Jordet skole vet å ta godt vare på fadderungene sine, det vil si skolebegynnerne i Jordet barnehage.

Skolebegynnere og faddere på skitur - Klikk for stort bildeFaddere og fadderunger hadde en trivelig skitur med innlagt lunsj i går. Marita Rønes Simensen Myrvold, Trysil kommune
29. mars tok fadderne med seg fadderbarna på skitur og lunsj i skiløypa som ligger like ved skolen og barnehagen.

-  Det er fantastisk å se omsorgen, ansvarsfullheten og hjelpsomheten fadderne viser overfor fadderbarna - og ikke minst takknemligheten som fadderbarna viser overfor fadderne, sier pedagogisk leder i barnehagen Marita Rønes Simensen Myrvold.

Jevnlige treff

Skolen og barnehagen er begge opptatt av at skolebegynnerne skal få en best og tryggest mulig overgang fra barnehage til skole.

- Vi starter på nyåret med å besøke hverandre. Denne skituren var det fjerde treffet vårt, sier Marita og melder om stor gjensynsglede mellom fadderbarn og faddere.

Fadderne

Det er 4. klassingene som hvert år tar imot spente barnehagebarn som skal starte på skolen til høsten.

- Fadderansvaret har de så lenge de går på Jordet skole.  Skolen har noen fadderopplegg innimellom sjøl også året etter at fadderbarnet har begynt på skolen.  Det er en hyggelig ordning som skaper gode relasjoner, sier Marita.

Skolebegynnere og faddere på skitur - Klikk for stort bildeHeldige unger i Jordet har skiløypa like ved skolen og barnehagen. Marita Rønes Simensen Myrvold, Trysil kommune