Kommunestyret vedtok tiltaket i møtet 19. november 2024.
AI-generert bilde
Trysil kommune gjør det nå enklere og mer forutsigbart for deg som betaler kommunale avgifter. I dag faktureres vann og avløp, slamtømming og eiendomsskatt to ganger i året, men fra 2026 innfører vi en mer fleksibel ordning. Kommunestyret vedtok i 2024 å ta i bruk et system som skal bidra til bedre oversikt og mulighet for jevnere betalinger gjennom året.
For å sikre en enkel og rettferdig løsning har alle eiendommer fått tildelt et fakturaoppsett basert på beløpet som ble betalt i 2024. Dette oppsettet er ikke valgfritt, men følger faste beløpsgrenser:
• Under 1 000 kroner per år – én faktura i året
• Inntil 6 000 kroner per år – fire fakturaer
• Over 6 000 kroner per år – seks fakturaer
• Over 6 000 kroner per år og ønske om månedlig fakturering – krever søknad og avtale med kommunen
Alle eiendommer er nå satt opp i tråd med disse grensene, slik at du får en oversiktlig betalingsløsning.
Hva kan du gjøre for å endre fakturaoppsettet?
Dersom du har behov for å endre fakturaoppsettet du har fått tildelt, må du søke ved å fylle inn skjemaet du finner ved å trykke på knappen under og sende inn ønske om endring. Ved månedlig fakturering trenger vi dokumentasjon på avtalegiro.
Søk om å endre fakturaoppsett for kommunale avgifter
Les vedtaket i møteprotokollen fra kommunestyrets møte 19. november 2024