Hvis du oppfyller alle kriteriene, blir søknad om betalingsutsettelse innvilget automatisk.Årsaken til at du ikke får se eldre fakturaer, er at vi byttet økonomisystem fra nyttår, og det er i det systemet innsynsløsningen ligger.
Betalingsutsettelse
Dersom du ikke har penger til regningene dine akkurat nå, kan du søke digitalt om betalingsutsettelse i en måned fra forfallsdato på visse vilkår:
- Du må søke før forfallsdatoen.
- Du kan ikke søke om betalingsutsettelse for fakturaer du har fått purring på.
- Beløpet på fakturaen du vil utsette, kan ikke overstige 10 000 kr. *)
- Du kan søke om maks tre betalingsutsettelser i halvåret.
- Du kan ikke ha mer enn tre ubetalte regninger hos oss.
- Du kan ikke skylde oss mer enn 30 000 kr totalt.
- Du må logge deg inn via ID-porten.
Hvis du oppfyller alle kriteriene, blir søknaden automatisk og øyeblikkelig innvilget.
Om du får betalingsutsettelse og ikke betaler innen ny frist, vil du få forsinkelsesrenter.
*) Hvis fakturabeløpet er høyere enn 10 000 kr, må du kontakte økonomiavdelingen og be dem behandle søknaden din manuelt. Ring servicetorget på 62 45 77 00 mandag-fredag kl. 10-15 og be dem sette deg over, eller kom innom rådhuset.
Gå til Mine fakturaer (Du kommer til denne siden også via Min side øverst på kommunens hjemmeside.)