Hopp til hovedinnhold Hopp til søkeboks Hopp over båndkommandoer Logg på

Kinobilletter kun på servicetorget og på nett

Av: Grete Myrvold Rydje | Publisert: 03.08.2018 11:00:00
eBillett

​Siden det ikke lenger er kafedrift i kulturhuset, må du kjøpe kinobilletter på nett eller i servicetorget i rådhuset. Vi anbefaler alle med smarttelefon om å laste ned eBillett-appen.

Vi minner om at du ikke lenger får kjøpt kinobilletter i kulturhuset. Billettene kjøpes på nett eller på servicetorget  i rådhuset.

​Har du smarttelefon, anbefaler vi at du laster ned eBillett-appen - se brukerveiledning til høyre. Ellers kan du kjøpe eBillett på ebillett.no. Dit er det også lenket til i arrangementene på Trysil kinos facebookside.

Servicetorget

Vil du betale med kort eller kontant og få billetten i handa, kan du kjøpe den på servicetorget i rådhuset, men merk at det bare er åpent mandag-fredag kl. 9-15. Utenom åpningstid er ebillett eneste alternativ.

eBillett

Ebillettene har en QR-kode som skannes ved inngangen. Så du må ha med billettene enten på telefon, nettbrett eller på papir. De som kjøper billetter på nett, må også huske på å ta med eventuelle honnørbilletter og ledsagerbevis på kinoen, sier kinosjef Espen Jægersborg.

Gavekort

- Har du et gammelt gavekort, må du bytte det i en kinobillett på servicetorget. Men nye gavekort du får, kan du legge rett inn i kjøp på nett, sier Espen.

Ofte stilte spørsmål

Her kan det være tips å hente fra ebillett.no:

  • Det oppstod en feil etter jeg la inn kortinformasjon, beløpet er trukket fra konto og jeg har ikke mottatt billetten min.
    • Dersom det oppstår en feil etter at vi har trukket beløpet fra konto, tilbakefører vi det umiddelbart. Dessverre fungerer betalingssystemene slik at beløpet kan bli stående reservert på konto i opptil 2-3 virkedager før det blir disponibelt igjen. Du vil få tilbakeført pengene, og du kan trygt forsøke å kjøpe på nytt. Dersom du mot formodning ikke skulle ha pengene tilbake etter 2-3 virkedager (ikke medregnet helger og helligdager), så kan du ta kontakt med oss slik at vi kan undersøke årsaken.
  • Kjøpet ble gjennomført, jeg fikk opp kvittering men jeg har ikke fått billettene på e-post.
    • Dette skyldes som oftest en av to ting. Enten er e-postadressen skrevet feil, eller så har e-posten blitt stoppet av søppelpostfilter. Dette kan forekomme enten i e-postklienten din eller hos nettleverandørens/jobbens søppelpostfilter. Sjekk søppelpostboksen for å se om den kan ha havnet der. Hvis du fortsatt ikke finner billetten ber vi om at du sender oss en e-post til post@ebillett.no hvor du oppgir:
      • Hvor forestillingen/arrangementet skal finne sted
      • Arangementets tittel og dato
      • E-postadressen som ble brukt under kjøpet
      • De 4 siste sifrene i det 16-sifrede kortnummeret du benyttet ved betaling
  • Jeg får beskjed om at kortet er avvist av kortutsteder, men jeg vet jeg har dekning på konto.
    • Transaksjonen kan bli avvist av kortutsteder/bank av ulike årsaker. Vi mottar dessverre ingen nærmere forklaring på årsak til dette, kun beskjed om at vi ikke kan trekke beløpet fra kontoen din. Av og til kan dette skyldes lokale problemer hos banken eller liknende, ta kontakt med dem hvis du har spørsmål. Du kan eventuelt også forsøke kjøpet på nytt senere.
  • Etter at jeg har lagt inn kortinformasjon får jeg spørsmål om passord/kode. Jeg vet ikke hvilket passord/kode som menes her.
    • Vi benytter 3D-secure i betalingsløsningen vår. Dette er en løsning bankene og kortselskapene har gått sammen om for å øke sikkerheten for deg ved netthandel. Det kan variere fra bank til bank hvordan denne autentiseringen gjennomføres. Ta kontakt med din bank/kortutsteder for å få informasjon.
  • Jeg har kjøpt billett men kan ikke dra likevel, hvordan får jeg refundert kjøpet?
  • Jeg har kjøpt billett til feil dag/tid/plass, hvordan kan jeg få byttet denne?
    • Måten dette håndteres på, er at du kjøper nye billetter til riktig dag/plass, så refunderer vi det kjøpet du har gjort. Send oss en e-post til post@ebillett.no, så hjelper vi deg med dette.
      Har du kjøpt billetten på servicetorget i Trysil rådhus, kan du kontakte dem på e-post servicetorg@trysil.kommune.no, tlf. 62 45 77 00 eller gå innom på hverdager kl. 9-15. For å få refundert billetten, må du ta med deg den feilkjøpte billetten, og det må selvfølgelig være før forestillingen starter.

Kontakt ebillett.no

Du kan kontakte dem på post@ebillett.no. Legg med informasjon om hvilket sted og hvilken forestilling forespørselen gjelder. Dersom det gjelder et kjøp du allerede har gjennomført, ber vi også om at du legger ved de 4 siste sifrene i det 16-sifrede kortnummeret du har benyttet samt e-postadresse om du har brukt en annen enn du sender henvendelsen fra.

Sist oppdatert: 03.08.2018 10:56:41