Hopp til hovedinnhold Hopp til søkeboks Hopp over båndkommandoer Logg på

Lokalmat Trysil bygger felles merkevareplattform

Menn og kvinner sitter rundt store bord og ser mot et lerret og en flipover

​Deltakerne ivrer etter å få på plass en felles merkevareplattform for
Lokalmat Trysil.

Foto: Gro Svarstad, Trysil kommune

 

​​Mye spennende er på gang i prosjektet Lokalmat Trysil. Engasjerte deltakere jobber nå sammen for å bygge en felles merkevare.
Strategiprosessen som skal ende ut i en felles merkevareplattform skal være klar innen årsskiftet. Næringssjef Gro Svarstad forteller at arbeidet gjennomføres i samarbeid med JCP.

Merkevaren Lokalmat Trysil

Den felles plattformen skal inneholde:
  • En beskrivelse av hvem vi er og hva vi står for
  • Navn
  • Grafisk profil

Workshoper

Prosjektet har nå gjennomført to spennende workshoper med engasjerte deltakere som både er produsenter, videreforedlere, representanter fra restaurantbransjen og fra prosjektledelsen.
Anders Nyhuus, Håkon Marius Nybrenna, Kristoffer Dybeck, Per Bryn, Harald Kornstad, Marianne Olsen, Gro Svarstad og Kari Wassgren deltok på workshopen 22. oktober 2014 der tema var visjon og strateg.
På den andre workshopen 4. november 2014 der tema var merkevare/profil deltok Clas Ahlqvist, Synnøve Galaasen Olsen, Anne Karin Hammer, Håkon Marius Nybrenna, Per Bryn, Kristoffer Dybeck, Kari Wassgren, Elisabeth Onsager, Marianne Olsen og Gro Svarstad. Fra JCP deltok tryslingen Morten Nordsveen, Henrik Juel Teige og Marianne Blindheim Eriksen.

Bedriftsnettverk

I tillegg til en felles merkevareplattform arbeides det også med å etablere et bedriftsnettverk. Prosessen framover vil avklare oppgaver og tjenester som nettverket/organisasjonen skal ha, hvem som er nettverkets kunder, hvilket geografisk område nettverket skal dekke og organisasjonsform.

Økt verdiskaping

Det er landbruksnæringa, Trysil kommune og Destinasjon Trysil som i fellesskap har satt fokus på lokal mat og lokal videreforedling. Lokalmat i Trysil har som målsetting å øke verdiskapingen rundt lokal mat i Trysil og omegn med minst 30 % innen utgangen av 2015.
Målet er at dette skal føre til:

  • Økt lønnsomhet for landbruket
  • Økt bevissthet og stolthet over lokale råvarer og matkultur
  • Flere helårsarbeidsplasser
  • Flere attraktive opplevelser
  • Økt attraksjonskraft for Trysil som reisemål
Skrevet av næringssjef Gro Svarstad.
 

 Kontakt oss

Sist oppdatert: 19.03.2015 15:26:41