Hopp til hovedinnhold Hopp til søkeboks Hopp over båndkommandoer Logg på

Alle SÅTE IKT-folka er ansatt i Trysil

Ni kvinner og menn står på rekke bak, åtte sitter på huk foran

​IKT-gjengen i SÅTE-samarbeidet. Foran fra venstre Øyvind Storsveen, Preben Haugen,
Håvard Svenkerud, Joakim Sørensen, Øyvind Risvold-Helliesen, Øivind Stengrundet,
Solveig Bekkely Støkket og Jan De Doncker. Bak fra venstre: Kai Bakken, Bjørn Jentoft,
Heidi Anette Vestli, Emil Kvilten, Odd Gaute Grøndalen, Oskar Martinsen, Connie Bjørseth,
David Sande og Mette Østerhaug.

Foto: Grete Myrvold Rydje, Trysil kommune

 

​​​Fra 1. januar 2015 er Trysil vertskommune for SÅTE IKT. Det vil si at alle som jobber med IKT i kommunene Stor-Elvdal, Åmot, Trysil og Engerdal, er ansatt i Trysil kommune.

​IKT-avdelingen er underlagt økonomiavdelingen i Trysil kommune. Jan De Doncker er avdelingsleder på IKT, mens økonomisjef David Sande er IKT-folkas øverste leder.

SÅTE IKTs ansvar

SÅTE IKT har ansvaret for drift, utvikling, brukerstøtte og IKT-utstyr for alle de fire kommunene. Selv om IKT-konsulentene, IKT-medarbeiderne og de systemansvarlige er ansatt i Trysil kommune, har de kontoret sitt i den kommunen de hadde tidligere.

Samarbeid fra 2001

IKT-samarbeidet startet allerede i 2001. Vi har etablert bredbånd mellom kommunesentrene. Felles plattform og de første systemene ble satt i drift høsten 2002. Siden den gang er det utvidet med mange fagsystemer for blant annet områdene helse og kartforvaltning.

Bli mer proffe

Nå skal vi heve egen kompetanse og profesjonalisere tjenestene vi skal levere, til beste for alle våre brukere. Vi skal legge til rette for flere digitale tjenester for mer selvbetjening for innbyggerne. Mange, store digitale steg er tatt, og flere blir det. 

Bedre utnyttelse

Systemansvar, bindeleddet mellom IKT og fagområdene, er også samlet i SÅTE IKT. Utviklingen og utnyttelse av fagsystemene vi har etablert, skal få større fokus. Staben vil bli utvidet med flere systemansvarlige. 

Nye prosjekter

Samtidig er det stadig utvikling og pågående prosjekter. Akkurat nå handler det blant annet om nytt lønns- og personalsystem for tre av kommunene, nettbrett i hjemmetjenesten, elektronisk utveksling av dokumenter på tvers av forvaltningsnivåer og digitalisering.

Skrevet av Connie Bjørseth, prosjekt- og fagleder i SÅTE 

 

Sist oppdatert: 19.03.2015 15:26:18