Mekkeklubben

Vi har egen mekkeklubb med plass til ti jenter og gutter i alderen fra 8. klasse til 19 år.

Det er gratis å være på mekkeklubben. Når det er ledige plasser, kunngjør vi det med søknadsfrist. Om det er flere søkere enn vi har plasser til, tar vi en prat med skolene før vi bestemmer hvem som får plass.

Klubbkvelder

Mekkeklubben holder til i garasjen i Trysil kommuneskogers bygg i Slettmovegen 25. Det er klubbkveld hver torsdag kl. 18-21.

Sosialt og lærerikt

Mekkeklubben er et sosialt og inkluderende fritidstilbud. I tillegg er det både lærerikt og morsomt. Ungdommene bygger blant annet om bilcrossbiler som de sjøl tester ut på NMK Trysils anlegg på Sæteråsen etter at de har fullført lisenskurs.

NMK Trysil

Det er NMK Trysil som driver mekkeklubben på vegne av kommunen. Som takk får de en godtgjørelse som blant annet skal dekke prosjekter og aktiviteter på klubben. 14 veiledere bytter på å være med på klubbkveldene.

Beathe Helen Sande
Rådgiver oppvekst