SFO-tilbudet 2023/2024

Både 1. og 2. klassingene får gratis morgen-SFO og aktivitetsskole i Trysil. Men de må søke.

Bygningen der Innbygda SFO holder til - Klikk for stort bildeInnbygda SFO er eneste SFO med 45-ukers tilbud. Elever som går på Jordet og Vestre Trysil SFO og som ønsker SFO-tilbud i sommerferien, vil få det, men da i Innbygda. Grete Myrvold Rydje, Trysil kommune

Årsaken er at vi må ha oversikt over hvor mange som ønsker SFO-plass.

Aktivitetsskole

I tillegg til Stortingets vedtak om gratis morgen-SFO for 1. og 2. klassingene får de tilbud fra Trysil kommune om gratis aktivitetsskole på SFO ni timer i uka. Det er en del av 5-dagers skolen som vi innførte skoleåret 2022/2023. Totalt får da 1. og 2. klassingene i Trysil tilbud om 16,5 timers gratis SFO i uka. Hvordan aktivitetsskolen er organisert, får foresatte beskjed om fra den enkelte skolen.

SFO-tilbudet

SFO er et tilbud for elever på 1.-4. trinn og for elever med særskilte behov på 5.-7. trinn. Alle som ønsker SFO, må søke. Vi har ni ulike SFO-tilbud:

• Morgen-SFO fra kl. 7.30 til skoledagen starter:
    • 45 uker i året
  • Ettermiddags-SFO fra skoledagen slutter til kl. 16.30:
    • 45 uker i året
  • Morgen- og ettermiddags-SFO fra kl. 7.30 til skoledagen starter og fra skoledagen slutter til kl. 16.30:
    • 45 uker i året

Det er ikke mulig å velge SFO f.eks. bare mandager og fredager. Vil du ha SFO-tilbud, får du det alle ukedager. Men: Det går an å kjøpe enkeltdager for 260 kroner dagen dersom du ikke ønsker et fast SFO-tilbud. Kontakt i så fall aktuell skole.

Antall uker

• De som velger SFO 39 uker i året, kan gå på SFO hele skoleåret unntatt i ferier samt ei uke før skolestart unntatt på planleggingsdagene.
  • De som velger SFO 41 uker i året, kan gå på SFO hele skoleåret inkludert høst- og vinterferie samt ei uke før skolestart unntatt på planleggingsdagene. De som velger kun ettermiddag-SFO, har i feriene plass fra ordinær skoledag starter til kl. 16.30.
  • De som velger SFO 45 uker i året, kan gå på SFO hele skoleåret med unntak av jule- og påskeferien og ukene 27-30. De som velger morgen- og ettermiddags-SFO, har i feriene plass fra kl. 7.30 til 16.30.

Se prisene i Trysil kommune gebyrregulativ

Redusert foreldrebetaling

SFO skal per barn maks koste 6 % av husstandens bruttoinntekt. Blir det dyrere for deg, kan du søke om redusert pris.

Søk om redusert foreldrebetaling for SFO-plass

Søknad

Søknadsfristen er 15. februar hvert år. Det er antall søknader vi få inn da, som bestemmer SFO-tilbudet kommende skoleår. Men du kan søke ellers i året også. Vi tildeler plasser hvis vi har noen ledige.

Bruk det digitale søknadsskjemaet vårt.

Søk om SFO-plass på en av skolene i Trysil

Les vedtektene for SFO i Trysil