Nå har vi boligkontor

I dag har boligkontoret på NAV åpnet.

Ansatte - Klikk for stort bildeStåle Elgshøen og Margot Martinsen fra eiendomsavdelingen, boligkonsulent Marie Selrod, avdelingsleder Aud Marit Gjøstøl og Lisbeth Holdbak Tollefsen fra psykisk helse er noen av samarbeidspartnerne til boligkontoret. Trysil kommune Boligkontoret finner du på NAV i Korsbergsvegen 2.

Åpningen

Avdelingsleder for sosiale tjenester Aud Marit Gjøstøl forteller dette om åpningen:

Boligkontoret på NAV har åpnet. Ordfører Erik Sletten og kommunedirektør Jan Sævig var med på åpningen som ble markert med kake og kaffe til inviterte samarbeidspartnere, ansatte og besøkene på NAV.

NAV leder Hans Petter Nergård ønsket velkommen og oppsummerte bakgrunnen for etableringen av boligkontoret og veien frem til den endelige politiske avgjørelsen i desember 2021.

Kommunedirektøren fortalte om sine egne positive opplevelser med boligkontoret i Trysil da han kom flyttende hit på 80-tallet.

Ordføreren uttrykte glede for at det endelig blir et boligkontor i Trysil og ønsket lykke til.

Boligkonsulenten

Marie Selrod er midlertidig ansatt som boligkonsulent. Marie har åpen dør mandag, onsdag og fredag kl. 12-14.30 og telefontid alle dager mandag-fredag kl. 9-14.30, tlf. 47 70 20 76.

Alle spørsmål om bolig

-  Boligkontoret er en ny tjeneste for de som trenger hjelp til å leie bolig og som fyller kravene i forskriften vår, til de som vil leie ut bolig via kommunen og til de som ønsker å kjøpe bolig, men ikke får lån i bank. Fra 16. februar skal alle spørsmål til Trysil kommune om bolig, gå til boligkontoret - enten det gjelder midlertidige boliger, kriseboliger, boliger med tilvisningsavtale eller boliger for eldre og funksjonshemmede, sier Aud Marit Gjøstøl.

Les mer om boligkontoret her.